Ετικέτες

Σάββατο 18 Απριλίου 2026

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ 2026

 Ο καθαρισμός οικοπέδων για το 2026 είναι υποχρεωτικός, με προθεσμία ολοκλήρωσης των εργασιών από την 1η Απριλίου έως τις 15 Ιουνίου 2026. Οι ιδιοκτήτες οφείλουν να υποβάλουν δήλωση καθαρισμού στο Ακαθάριστα Οικόπεδα - Ψηφιακή Πλατφόρμα έως τις 15 Ιουνίου, διαφορετικά αντιμετωπίζουν αυστηρά πρόστιμα.

Βασικές Πληροφορίες για το 2026
  • Πλαίσιο: Νέος νόμος 5281/2026 («Ενεργή Μάχη») και Πυροσβεστική Διάταξη 20/2024, που επιβάλλουν αυστηρότερα μέτρα.
  • Περίοδος Καθαρισμού: 1η Απριλίου - 15 Ιουνίου 2026.
  • Υποχρέωση Δήλωσης: Οι ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές υποβάλλουν δήλωση στην ειδική πλατφόρμα του gov.gr.
  • Αντιπυρική Περίοδος: 1η Μαΐου - 31 Οκτωβρίου 2026.
  • Περιοχές Ευθύνης: Εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εντός ορίων οικισμών χωρίς σχέδιο, καθώς και εκτάσεις εντός 100 μέτρων από αυτές τις περιοχές.
Συνέπειες Μη Συμμόρφωσης
  • Πρόστιμα: Σε περίπτωση μη καθαρισμού ή ψευδούς δήλωσης, επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα, τα οποία σύμφωνα με το νέο πλαίσιο είναι αναλογικά.
  • Αυτεπάγγελτος καθαρισμός: Σε επείγουσες περιπτώσεις, ο Δήμος καθαρίζει το οικόπεδο, καταλογίζοντας τη δαπάνη στον ιδιοκτήτη.
Τι περιλαμβάνει ο καθαρισμός
  • Υλοτόμηση και απομάκρυνση ξερών δέντρων, κλαδιών και φυτικών υπολειμμάτων.
  • Απομάκρυνση ξερών χόρτων, σκουπιδιών και εύφλεκτων υλικών.
  • Κλάδεμα δέντρων σε ύψος τουλάχιστον 3 μέτρων από το έδαφος.
Συνιστάται η άμεση συμμόρφωση για την αποφυγή προστίμων και την προστασία του περιβάλλοντος.

Τρίτη 24 Μαρτίου 2026

Δυτική Ελλάδα: Τρίτη θέση πανελλαδικά σε πρόστιμα για μη χρήση κράνους

 


Συνεχίζονται οι έλεγχοι και οι ενημερωτικές δράσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», με σκοπό την καθολική συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων).

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το Κατευθυντήριο Επιχειρησιακό Σχέδιο Τροχαίας, αστυνομικοί από όλες τις Υπηρεσίες Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α. σε ολόκληρη τη χώρα, προχωρούν σε αυστηρούς ελέγχους σε δίκυκλα, καθώς και σε επιχειρήσεις ενοικίασης δίκυκλων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους επαγγελματίες διανομείς και τους εργοδότες τους.

Ειδικότερα, το διάστημα από 16 έως 22 Μαρτίου 2026 πραγματοποιήθηκαν –15.703- έλεγχοι, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν -1.133- παραβάσεις σε οδηγούς (από τις οποίες –31– σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής), καθώς και –102– παραβάσεις σε επιβάτες.

Ενδεικτικά, μεταξύ των παραβάσεων, οι -841- αφορούσαν οδηγούς δίκυκλων (από τους οποίους -31- διανομείς), -102- επιβάτες δίκυκλων και -292- οδηγούς Ε.Π.Η.Ο.


  •  Πιο αναλυτικά, ανά περιφέρεια, βεβαιώθηκαν οι παρακάτω παραβάσεις:
  • -712- στην Αττική, 
  • -79- στη Θεσσαλονίκη,
  • -76- στη Δυτική Ελλάδα,
  • -71- στα Ιόνια Νησιά,
  • -63- στην Κρήτη, 
  • -60- στο Νότιο Αιγαίο,
  • -50- στη Θεσσαλία,
  • -27- στη Στερεά Ελλάδα,
  • -27- στην Κεντρική Μακεδονία,
  • -24- στην Πελοπόννησο,
  • -21- στην Ήπειρο,
  • -20- στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και
  • -5- στο Βόρειο Αιγαίο.

Επισημαίνεται ότι, με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία δίνει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους, μέσω της αυστηροποίησης των ποινών, ως εξής:

  • -350- ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για -30- ημέρες για τον οδηγό δικύκλων (Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη).
  • -350- ευρώ πρόστιμο για τον επιβάτη δικύκλων.
  • -30- ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Υπενθυμίζεται ότι, στις περιπτώσεις υποτροπής, οι ποινές αυξάνονται σημαντικά.

Ναύπακτος: αδαιρούνται οι κολώνες της ΔΕΗ – Προχωρούν οι εργασίες για υπογειοποίηση του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ



Η δυτική πλευρά της πόλης Ναυπάκτου αλλάζει, καθώς προχωρά  το σημαντικό έργο υπογειοποίησης του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, που θα επιτρέψει την απομάκρυνση των στήλων και των εναέριων καλωδίων, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την εικόνα της πόλης.

Δηλώσεις ελαιόδεντρων και παραγωγής λαδιού

 

Σε  εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία επικαιροποίησης του Ελαιοκομικού Μητρώου και η υποβολή των ετήσιων δηλώσεων συγκομιδής ελαιοκάρπου σε όλη τη χώρα.

Υποχρέωση εγγραφής ή επικαιροποίησης στοιχείων στο Ελαιοκομικό Μητρώο έχουν όλοι οι κάτοχοι ελαιοτεμαχίων που διαθέτουν 21 ή περισσότερα ελαιόδεντρα και αφορά  ιδιώτες όσο και επαγγελματίες αγρότες που διατηρούν ελαιώνες μικρής ή και μεγαλύτερης έκτασης.

 Οσοι διαθέτουν λιγότερα από 21 δέντρα, για παράδειγμα λίγες ελιές σε  μικρό αγροτεμάχιο για ιδιωτική κατανάλωση, δεν υποχρεούνται να εγγραφούν στο Μητρώο.

Γενικά οι παραγωγοί οφείλουν να υποβάλλουν κάθε χρόνο δήλωση συγκομιδής ελαιόκαρπου, ακόμη και στην περίπτωση που δεν είχαν παραγωγή τη συγκεκριμένη χρονιά. Σε αυτή την περίπτωση υποβάλλεται μηδενική δήλωση.

Η δήλωση συγκομιδής υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω
εφαρμογής στην πλατφόρμα gov.gr, με χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet.